Auto PRL'u

16-09-2020

Maluch był diamentem PRL’u, fiat 126p swoją nazwę oficjalnie zyskał dopiero w 1996 roku. Dzięki Edwardowi Gierek maluch stał się głównym środkiem transportu wśród średniej klasy w Polsce. Maluch został wprowadzony do obrotu w 1973 roku. W tym czasie maluch nie był dostępny dla szarego Kowalskiego. By wejść w posiadanie malucha trzeba było mieć książeczkę samochodową, talon, przydział lub bony towarowe, które zastępowały w pewien sposób pieniądze. Fiat 126p był dostępny od ręki, na giełdzie samochodowej jednak cena samochodu tam była astronomiczna. Pod koniec PRL’u fiat stał się powszechnie dostępny. Auto miało mini bagażnik i samo było niewielkich wymiarów, mimo to w samochodzie mieściła się czteroosobowa rodzina z bagażem na wycieczkę po Europie. Bagażnik w maluchu miał 100l pojemności a był w stanie pomieścić materace, namioty, walizki z ubraniami. Produkcja fiata 126p tak zwanego malucha została zakończona w 2000 roku ostatni egzemplarz zjechał z taśmy produkcyjnej. W Polce największą fabryką produkującą maluszka był Tyski FIAT.